det här är en råtta jag försökte fånga på bild. man ser huvudet som sticker upp ur hålet.



Som nyväckta, lufsiga, allt för påklädda björnar kisar vi mot solljudet på den vindstilla gården. Varje årstid chockar oss lika mycket. Hösten, som kommer och förvånar oss med sin kyla och sina starka färger. Vintern som kommer och förvånar oss med mörka dagar och stress och isande vindar från hamnen.
Och så våren.
Vi har glömt hur det kändes. Glömt att det kunde bli varmt. Att gräset fanns under snön.
Att man kan cykla och vara ute på kvällarna.

Jag letar reda på kameran igen, som legat gömd (precis som gräset) under högar av vintermörker och nu är solen och jag kompisar och våren tar fart.Förövrigt började den här våren med att jag vann en klocka på Melodikrysset.
Jag är stolt. Lycklig. Förundrad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar